lunes, 19 de agosto de 2019

Coneixem els millors eslògans de la història!

Hola a tots i a totes! 

Avui us propose una entrada al blog molt interessant per tots aquells amants de la publicitat, alceu la mà que de segur que en sou molts🙌😍! 

A continuació us explicaré diverses campanyes de màrqueting que han tingut molt d'èxit, aquestes estaran basades en el seu eslògan, part fonamental d'una marca, en aquest punt cal dir que l'eslògan forma part del posicionament de marca. Quan parlem de posicionament de marca ens estem referint al lloc que ocupa la marca en la ment del consumidor respecte al dels seus competidors.

Comencem! 

Nike - Just Do It!


Si ens posem a pensar quins eslògans recordem, de segur que aquest de Nike ens apareix al pensament. L'any 2018 es van complir 30 anys des que Nike va proposar aquest eslògan. Prové de la frase anglesa "let's do it", "vinga, fem-ho" en valencià. 

Com podem veure es tracta d'una frase curta i directa, relacionada amb els productes de la marca, ja que transmet dinamisme, velocitat i rapidesa. 

Aquest és un molt bon exemple de màrqueting perquè des del moment del naixement de l'eslògan fins a hores d'ara, la marca l'ha utilitzat per a moltes campanyes de màrqueting que ha realitzat. A més a més, el públic ho recorda i eixa és la clau del màrqueting. 



McDonald's - I'm lovin it! 



Altre dels exemples que més han marcat la història del màrqueting, sense cap dubte és l'eslògan de McDonald's. Aquest naix en el 2003 de manera mundial. La companyia pretenia impregnar tot el món amb el seu eslògan i que tots cantarem al mateix so i ho va aconseguir. 

Actualment la companyia ha canviat d'eslògan però possiblement si preguntarem pel carrer l'eslògan de la marca, ens contestarien amb un "I'm lovin' it". 

Una de les coses més curioses que cal destacar és que realment l'eslògan no és correcte gramaticalment, perquè en anglés el verb love no pot adoptar la forma de gerundi amb "ing". No obstant això, estem parlant d'una de les campanyes més emblemàtiques dins del camp del màrqueting. 

BMW - ¿Te gusta conducir?  



Aquest eslògan naix en el 2016 de la mà de la marca de cotxes BMW. Amb aquest eslògan la marca el que vol és dirigir-se directament al consumidor i relacionar-ho amb la llibertat, decisió i lideratge que proporciona conduir un cotxe d'aquesta marca. 

Des del 2016 fins a l'actualitat tots els anuncis de la marca vénen basats amb aquest eslògan, a més a més, aprofiten per a mostrar el cotxe i algunes de les seues principals característiques que globalment conformen la imatge de marca. 



Com podeu veure us he mostrat tres exemples molt coneguts i són relativament joves. Ara és el vostre torn i per a la propera classe haureu de buscar de dos a quatre exemples d'eslògans que han marcat la història del màrqueting, poden ser més nous o més antics però cal intentar ser una mica originals i que quan ho posem en comú es repetisquen poc. Per a realitzar correctament aquesta tasca, haureu de preparar una diapositiva per cada marca conjuntament amb una breu exposició oral.


Endavant! 👉💥🙌

No hay comentarios:

Publicar un comentario