Hola a tots i a totes 馃憢,
En aquesta entrada explicarem qu猫 s'ent茅n per la variable de m脿rqueting: la comunicaci贸.
La comunicaci贸 es refereix als m猫todes que s'empren amb la finalitat de donar a con猫ixer el producte i transmetre informaci贸 sobre aquest.
Dintre de la comunicaci贸 trobem diversos instruments de comunicaci贸: la publicitat, la venda personal, la promoci贸 de vendes, el marketing directe i les relacions p煤bliques.
La publicitat 茅s una forma pagada de comunicaci贸 no personal d'idees, productes o serveis d'una empresa clarament identificada.
La venda personal 茅s la presentaci贸 realitzada per l'equip de vendes de l'empresa amb la finalitat de tancar vendes i crear relacions amb els clients.
La promoci贸 de vendes s贸n els incentius que s'utilitzen per a fomentar i incentivar la venda de productes i serveis en un curt termini de temps.
El m脿rqueting directe 茅s una comunicaci贸 directa amb clients espec铆fics, que s'han seleccionat pr猫viament. Per a fer-ho s'utilitza el tel猫fon, el correu postal, el fax, el correu electr貌nic, entre altres, amb la finalitat d'aconseguir una resposta immediata i potenciar les posteriors relacions.
Les relacions p煤bliques consisteixen a afavorir les bones relacions amb el p煤blic de l'empresa, potenciant les not铆cies favorables, la creaci贸 d'una bona imatge cooperativa, aix铆 com la fomentaci贸 o el bloqueig de rumors o successos relacionats amb la companyia.
S'ha d'estudiar com combinar els instruments per optimitzar els recursos i aconseguir els millors resultats. Elegirem un instrument o un altre en funci贸 a les caracter铆stiques del producte, del mercat, de la compet猫ncia i del p煤blic objectiu.
La promoci贸 de vendes s贸n els incentius que s'utilitzen per a fomentar i incentivar la venda de productes i serveis en un curt termini de temps.
El m脿rqueting directe 茅s una comunicaci贸 directa amb clients espec铆fics, que s'han seleccionat pr猫viament. Per a fer-ho s'utilitza el tel猫fon, el correu postal, el fax, el correu electr貌nic, entre altres, amb la finalitat d'aconseguir una resposta immediata i potenciar les posteriors relacions.
Les relacions p煤bliques consisteixen a afavorir les bones relacions amb el p煤blic de l'empresa, potenciant les not铆cies favorables, la creaci贸 d'una bona imatge cooperativa, aix铆 com la fomentaci贸 o el bloqueig de rumors o successos relacionats amb la companyia.
S'ha d'estudiar com combinar els instruments per optimitzar els recursos i aconseguir els millors resultats. Elegirem un instrument o un altre en funci贸 a les caracter铆stiques del producte, del mercat, de la compet猫ncia i del p煤blic objectiu.
Espere que us haga agradat aquesta entrada,
Fins aviat,
Fins aviat,
No hay comentarios:
Publicar un comentario