Hola a tots i a totes 👋,
A continuació aprofondirem en els tipus de mà rqueting existents, d'aquesta manera anirem coneixent més el món del mà rqueting i assimilarem nous conceptes.
El mà rqueting es divideix en dos vessants totalment diferents que conjuntament el complementen. Aquestes són el mà rqueting estratègic i l'operatiu. Aixà doncs, seguidament es parlarà breument i de manera individual sobre cadascuna de les vessants.
Estratègic: aquesta és la part del mà rqueting enfocada a llarg termini. Estudia i analitza el mercat per a detectar les necessitats del consumidor i crear productes i/o serveis per a satisfer-les.
Operatiu: treballa les accions de mà rqueting a curt i mig termini. És la part tà ctica del mà rqueting i treballa sobre les quatre variables del mà rqueting: producte, preu, distribució i comunicació.
La principal diferència entre ambdós és que mentre el mà rqueting estratègic s'ocupa de la part estratègica de l'empresa, l'operatiu s'encarrega de la part tà ctica, és a dir fa referència al mà rqueting mix (producte, preu, distribució i comunicació).
La principal diferència entre ambdós és que mentre el mà rqueting estratègic s'ocupa de la part estratègica de l'empresa, l'operatiu s'encarrega de la part tà ctica, és a dir fa referència al mà rqueting mix (producte, preu, distribució i comunicació).
MÃ rqueting intern i extern
Intern: és el mà rqueting que està enfocat a dintre de l'empresa. Fa referència a les accions que es realitzen perquè el treballador se senta part de l'empresa i estiga ben format. Es tracta de crear un bon ambient de treball i que tots els treballadors se senten orgullosos de l'empresa.
Extern: és el mà rqueting que està enfocat a fora de l'empresa. És el conjunt d'accions que es realitzen perquè el consumidor esté satisfet i es senta reflexat amb els valors de la marca.
MÃ rqueting relacional
Relacional: aquest tipus es caracteritza per no intentar captar clients, sino fidelitzar-los, eixe és el seu principal objectiu. Quan s'aplica aquest tipus de mà rqueting es creu que si aconseguim enamorar als clients de la nostra marca, aquests seran fidels i per tant, aconseguirem clients rentables.
En la pròxima entrada us explicaré la resta de tipus de mà rqueting, presteu atenció i fixeu-vos-hi en les diferències i les caracterÃstiques que presenta cadascun perquè és una part molt important d'aquesta unitat.
Fins aviat!
No hay comentarios:
Publicar un comentario