miércoles, 21 de agosto de 2019

Tipus de màrqueting (Part I)


Hola a tots i a totes 👋,

A continuació aprofondirem en els tipus de màrqueting existents, d'aquesta manera anirem coneixent més el món del màrqueting i assimilarem nous conceptes. 

El màrqueting es divideix en dos vessants totalment diferents que conjuntament el complementen. Aquestes són el màrqueting estratègic i l'operatiu. Així doncs, seguidament es parlarà breument i de manera individual sobre cadascuna de les vessants. 

Estratègic: aquesta és la part del màrqueting enfocada a llarg termini. Estudia i analitza el mercat per a detectar les necessitats del consumidor i crear productes i/o serveis per a satisfer-les. 

Operatiu: treballa les accions de màrqueting a curt i mig termini. És la part tàctica del màrqueting i treballa sobre les quatre variables del màrqueting: producte, preu, distribució i comunicació. 

La principal diferència entre ambdós és que mentre el màrqueting estratègic s'ocupa de la part estratègica de l'empresa, l'operatiu s'encarrega de la part tàctica, és a dir fa referència al màrqueting mix (producte, preu, distribució i comunicació). 


Màrqueting intern i extern

Intern: és el màrqueting que està enfocat a dintre de l'empresa. Fa referència a les accions que es realitzen perquè el treballador se senta part de l'empresa i estiga ben format. Es tracta de crear un bon ambient de treball i que tots els treballadors se senten orgullosos de l'empresa.

Extern: és el màrqueting que està enfocat a fora de l'empresa. És el conjunt d'accions que es realitzen perquè el consumidor esté satisfet i es senta reflexat amb els valors de la marca. 


Màrqueting relacional

Relacional: aquest tipus es caracteritza per no intentar captar clients, sino fidelitzar-los, eixe és el seu principal objectiu. Quan s'aplica aquest tipus de màrqueting es creu que si aconseguim enamorar als clients de la nostra marca, aquests seran fidels i per tant, aconseguirem clients rentables. 



En la pròxima entrada us explicaré la resta de tipus de màrqueting, presteu atenció i fixeu-vos-hi en les diferències i les característiques que presenta cadascun perquè és una part molt important d'aquesta unitat. 


Fins aviat! 

No hay comentarios:

Publicar un comentario